Harapan Satu Sekolah Untuk Semua Sekadar Rhetorik 1Malaysia



Hasrat dan harapan rakyat Malaysia untuk melihat perpaduan masyarakat majmuk bersatu padu didalam mencapai wawasan 2020 melalui rhetorik 1Malaysia hanya akan menjadi mimpi. 

Terkini  pada  22 Januari 2012,  Perdana Menteri DS Najib mencadangkan kepada golongan pendidik yang terlibat dalam sistem pendidikan sekolah Tamil agar merangka satu “blueprint” bagi meningkatkan mutu sekolah berkenaan.

Datuk Seri Najib Razak berkata demikian dalam ucapannya ketika menghadiri Majlis Mesra Perdana Menteri bersama warga sekolah Tamil Malaysia di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Tamil Kinrara di sini. Beliau mencadangkan agar pendidik sekolah Tamil agar dapat membuat satu seminar, dan menghasilkan satu “blueprint” yang akan digunakan untuk membangunkan sekolah Tamil di negara ini. 


DS Najib merasakan tindakan itu perlu agar sekolah jenis kebangsaan Tamil akan terus berdaya saing, maju dan cemerlang. Disamping itu beliau turut meluluskan permohonan masyarakat India untuk membina enam sekolah Tamil baru. Sempena majlis tersebut, Najib turut mengumumkan kerajaan Barisan Nasional (BN) telah meluluskan peruntukan sebanyak RM3.5 juta untuk pembinaan bangunan empat tingkat di Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil, Kinrara, Puchong.
Apakah kepentingan politik jangkapendek mendahului kepentingan negara bagi tempuh jangka panjang?



2 comments

jiwa patriotik 23 January 2012 at 00:50
This comment has been removed by the author.
jiwa patriotik 23 January 2012 at 00:51

Sheena,
Thank you, I appreciate it very much. Take care

Post a Comment